Bijdrage van Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM)

6 maart 1987. Voor de kust van Zeebrugge voltrok zich één van de grootste naoorlogse scheepsrampen van Europa: De Herald of Free Enterprise. In deel 2 horen we KNRM-er Arie, die vertelt over de enorme hoeveelheid slachtoffers. 193 van de 539 opvarenden kwamen om het leven. En komt Frits Spits aan het woord, die die nacht en dag live verslag op de radio deed van deze ongekende ramp. Luister nu de aflevering op Spotify: https://lnkd.in/eYccbERN #reddersopzee #knrm200jaar #fishermansfriend #knrm #reddingboot #vrijwilligers #sar

  • Geen alternatieve tekst opgegeven voor deze afbeelding
Eric van Eisden

Monteur/operator bij Essity

3 d

Deze postcast serie van de knrm is zeer de moeite waard. Een aantal gebeurtenissen staan mij nog helder bij, een aantal waren nieuw. De verhalen nemen je mee alsof je er zelf bij was.

Martin van der Heiden

Productmanager welding consumables at EQIN

6 d

Met een brok in de keel naar geluisterd. Ik weet nog goed toen het gebeurde.

Ik herinner me de indrukwekkende verhalen van mijn vader als jongetje van toen bijna 7 jaar. Hij was destijds schipper op de reddingsboot 'Koningin Beatrix' hierop de voorgrond.

Meer commentaar weergeven

Meld u aan als u commentaar wilt bekijken of toevoegen