DSB s indlæg

Se organisationssiden for DSB, grafik

26.155 følgere

Hvordan udvikler du dig fagligt på dit arbejde? 🚅 På klargøringscenteret ved Dybbølsbro Station i København har 47-årige Carina Visholm-Nielsen sin daglige gang, og det har hun haft de sidste 10 år. Her arbejder hun på værkstedet som reparationshåndværker og vagthavende teamkoordinator 🛠️ Men det var faktisk helt tilfældigt, at Carina søgte en stilling hos os. Hendes DSB-rejse begyndte, da hun gik ledig som elektriker og blev rådet af en bekendt til at søge stillingen hos os. "I starten var jeg en smule skeptisk, da jeg ikke vidste, hvilke jobfunktioner en elektriker har i DSB. Men jeg var frisk på at tage en samtale om det," fortæller Carina. Her lærte hun hurtigt, at der er mange forskellige håndværksgrupper på vores værksteder med hver sine kompetencer. Det betyder også, at Carina har mulighed for at have mange forskellige kasketter på, når hun er på arbejde. Som teamkoordinator planlægger Carina bl.a., hvilke tog der først skal tages ud af drift til reparation og laver reparationsordre på de tog, som skal repareres. "Resten af tiden arbejder jeg som reparationshåndværker, primært med IC3-tog, hvor jeg reparerer motorer, elektriske anlæg og alle mulige andre fejl på toget," fortæller Carina og forsætter: "Jeg tror heller ikke, at alle, der kører i tog, tænker over, at der ligger komponenter, computere og alle mulige ting og sager inde bag næsten alle vægge og lofter. Når man skiller et tog helt ad, ser det sjovt ud." Og sjovt er det ikke kun på arbejdet, når togene skal skilles ad. For noget af fritiden bliver også brugt på arbejde. Her tager Carina kurser for fortsat at udvikle sig fagligt. Så mens nogle kurser skal tages for at opnå specielle certifikater som reparationshåndværker, så tages andre af ren interesse. Og det giver hende netop flere og mere varierende opgaver at varetage. "Jeg har også været på kursus for at lære at undervise, og i dag underviser jeg blandt andet mine kolleger i el og sikkerhed,” slutter Carina af med at fortælle. Hvis du også tager på kursus eller udvikler dig fagligt på en anden måde, så del det med os i kommentarsporet. Og læs også mere om Carina i Ud&Se-artiklen i kommentarfeltet 👇🏻 Billede: Søren Rønholt #dsb #rejsmed #dsbindefra #transport #tog #mobilitet #mobility #håndværker #elektriker #københavn

  • Der er ingen alternativ tekst for dette billede
Lars Ersgaard

Visual Studio .Net/SQL Server/MS Office Systemudvikler

3u

Hm, at udvikle sig på et arbejde hos De Satans Baner må være at se hvordan tingene ikke skal gøres, for al den tid jeg har brugt omhandlede etat har regularitet, pålidelighed og komfort kun gået en vej, nemlig ned ad bakke! 😁

Allan Pagh

værkstedschef DSB Vedligehold Fjern & Regional Øst

2u

Tak for dit store engagement, du gør en forskel for mange kollegaer på KGC og i Vedligehold F&R Øst 💪😀

Stine Løvbo

DSB, Vedligehold “Fjern og Regional Øst”

2u

Super seje Carina👏🏻💪🏼

Se flere kommentarer

Hvis du vil se eller tilføje en kommentar, skal du logge ind